Stránky

pondělí 5. března 2012

Andrea Petković doufá v návrat koncem dubna

Andrea Petković trpící ojedinělou únavovou zlomeninou v bederní části zad doufá, že se na kurty vrátí na domácím turnaji ve Stuttgartu, který časově navazuje na fedcupové utkání Německo - Austrálie, jež se hraje rovněž ve Stuttgartu 21. a 22. dubna.
Z rozhovoru pro časopis kicker vyplynulo, že doba "body, žebříček a pak hra" je pro současnou světovou desítku minulostí. "Když jsem si v roce 2008 natrhla kolení vazy, tak jsem se vrátila silnější. Tato krize o něčem jiném. Před tímto zraněním jsem chtěla vše najednou," dodává Petko k loňské druhé půlce sezóny, kdy nejprve přes zranění kolena odehrála US Open a pak se ze všech sil snažila získat body pro účast v Istanbulu, za což sklízela kritiku i ze svého okolí.
První dva týdny byly pro Petko, k jejíž silným stránkám rozhodně nikdy nepatřila trpělivost, slušně řečeno nepříjemné. "Nemohla jsem po delší dobu ani sedět, ani chodit. Jen koukat a vyčkávat, až ten obratel sroste. Děs a hrůza." Nakonec ji dost pomohl osmidenní odpočinek na Maledivách, kam vyrazila zcela sama. "Měla jsem zpočátku strach. Jen jsem si říkala, aspoň uvidíš, co ti v té tvé dušičce haraší. Ale bylo to skvělé. Přišla jsem znovu k sobě a opět našla rovnováhu."
V budoucnu již Petko nemíní varování svého těla ignorovat. Zmiňuje se o Steffi Grafové. "Má teď potíže, všechno ji bolí. Jsou to následky přetěžování organismu, varovala mne před tím." Ovšem před ctižádostivou tenistkou se rýsují problémy. "Musela bych obhájit tolik bodů z minulého roku, že na to půlka sezóny prostě nestačí. Zkusím se nyní soustředit na jednotlivé turnaje. Tituly ano, ale ne za každou cenu. Nebudu brát žádné prášky proti bolesti, chci si udržet spojení s vlastním tělem."
To vše znamená pro Andreu značné přehodnocení své tenisové filozofie, teď má dva základní cíle: grandslamový titul ("To je pro mne důležitější než se stát číslem 1") a olympijská medaile. Třeba v mixu s Tommy Haasem. "S ním bych velmi ráda hrála. Pokud splní kvalifikační kritéria, budu první, kdo u něj zaklepe na dveře."
Ale nejprve se musí zcela uzdravit, Petko přiznává, že teď to už celkem jde, už necítí žádné velké bolesti, ale fit ještě není. "Je to záludné, nejradši bych šla hned trénovat, ale ještě prostě nesmím." Jejím cílem je antuková sezóna. "Návrat na domácím turnaji ve Stuttgartu by byl splněním mého snu."
Přejme Andree šťastný návrat, Petko Dance prostě na kurtech chybí, byť jsou to sotva 2 měsíce, co jsme jej měli možnost naposledy spatřit. A protože Petko Dance je znám více než dostatečně, připomeňme si alespoň Petkorazzi News.




Žádné komentáře:

Okomentovat